Thursday, December 3, 2009

hari raya haji

mama sayang ikhmal........gambar over yer tuan puan..tgh testing
hang tuah moden tgk tu mama dah dpt anak expperss..heeeee asben n makmertuaku nilah pahlawan-pahlawan masa hadapan..hee....n seorg puteri tunggal cicit nenek limah.....banyak baby2 ni ada 2 org pakcik ikhmal....haaa..anak pak saudara asben aku anak mama....pahlawan yang berani..haaa 2 sepupu ikhmal..... ikhmal oh ikhmal....nasib baik anak mama ni baik waktu ni..kl tak sebelum mulanya majlis ni ikhmal meragam nak tdo..
pertandingan baby comel...haaaa...fuweet ikhmal duk sebelah puteri aliya....heee
rasanya belum terlambat untuk aku ceta hari raya qurban ari tukan...tahun ni giliran suami aku...aku beraya di melaka..meriah non....dalam sambut hari raya haji makmertua aku n makcik2 suami aku buat korbankan seekor lembu...alhamdulillah ..urusannye berjalan dgn lancarnya..hari sabtu pula ada buat kenduri kesyukuran n cukur jambul cicit-cicit nenek limah kat umha makmertua aku....best sangat sbbnye buat cukur jambul beramai2...ada 8 bayi,bayi kecil ada,bayi sederhana ada heee.....bayi besar pun ada..heeee....seronok sangat..siap pakai setajak..haaa...cam pahlawan anak aku..heee..hang tuah katakan...ikhmal dah buat sebenarnya kat umh mak aku buat kikah ikhmal masa aku dlm pantang tapi aku tak upload gambar lagi nantilah yer...masa tu tak cukur jambul pun cuma atuk nye suruh bagi madu....lat seminggu baru botakkan ikhmal.....2 kali tau ikhmal botal..rambutnye lambat sangat tumbuh..haaa..so jom saksikan gambarnya..

4 comments:

  1. amboi ikhmal siap bertanjak bagai..comel..mmg adatnye mcm tu yer kak ida?..biasanyakan bby2 kan kalu dgr org marhaban masa cukur jambul mesti dia diam tau..mgkin dia dgr alunan marhaban tu sedap sgt...he he he

    ReplyDelete
  2. hee...pakai tanjak tu ker muza tanya adat ..takdelah tu semua saje2 jer..konon2kan tu majlis diaorg buatlah yg lain dari lain..haaaa...aha tahu tak muza sebelum mulamajlis tu ikhmal meragam bila papanye dukung dia g kat pakcik2 tu terus diam..haaa..haa...marhaban tu memang sedap muza..tu yg ikhmal diam tu..mesti ikhmal ingat papanye nak tdo kan dia..haaaa

    ReplyDelete
  3. salam...comelnyer baby sumer...meriah sungguh majlis siap bertanjak....rindu kat K.ida!

    ReplyDelete
  4. hai fara akak pun rindu sama fara n anak2 fara....ahasemua baby tu comel termasuk anak akak..hee..perasan..

    ReplyDelete