Thursday, August 5, 2010

Ikhmal Main Bola......

entri kali ni nak cerita kelincahan anakku ikhmal bermain bola....seronok sangat lihat anak dah leh berlari n berjalan....balik dari keja terus bawa ikhmal g taman.....nampaklah anak aku ni seronok nak berjalan....ikhmal oh ikhmal anak mama ni pandai ekk nak berjalan jer...tak kisah naik apa sekali pun janji leh keluar dari umah....aku memang jarang bawa ikhmal g taman..sbbnye aku sekarang ni mudah penat...tapi smlm demi anak tercinta aku gagah kan diri bawa dia g bermain di taman...mak akupun ikut dgn cikteh ikhmal...adik akulah yang melayan ikhmal....main bola n main gelonsor...aku duduk jer..heeeeeee....ialah aku dah sarat ler...tak larat sangat nak melayan kerenah ikmal ni....org baru dpt kaki semua tempat nak dituju.....untuk pengetahuan semua gambar2 ni bkn kamera dslr aku tapi aku guna kamera biasa jer...kamera dslr aku asben pinjam g sabah.......rindu lak kat abang..huuuuuu......jom saksikan aksi2 ikhaml yer...

kepenatan kita minum dulu

ikhmal nak berkawad...cam papa yer...berdiri tegak

IKhMal Dengan AktiVi Nye Memanjat Tangga N BarAng PerMAinanNye

"ikhmal....oh..ikhmal.........turun lah sayang nanti jatuh lah....mama tak larat nak turun naik tangga..turun lah sayang.".......ni lah ungkapan aku selalunye..mesti wajib sbbnye ikhmal suka memanjat tangga...risau oooo...ialah takut apa2kan...minta2 dijauhkan.....risau sangat...aku lah yg selalu menjerit sbbnye aku tak larat ler dengan perut dah membesar ni...penat nak naik turun kejar ikhmal....apa2 pun mama sayang kat ikhmal walaupun buat mama penat....huuuuuuuuuu....

ikhmal ni pantang tau tgk benda semua nye nak digigitnya sampaikan kaki nenek pun nak digigitnye...heeeee...pantang tgk kaki nenek mesti nak digigitnye kadang2 tu diciumnye kaki neneknye..heeeee...sruga dibawak tapak kaki mama lah sayang..heeee...ialah nek tukan mak ikhmal (panggil ikhmal utk neneknye "mak")....haaa...

barang mainya abis digigitnye....gigi kuat katakan..heee...jambu batu pun nak digigtnye...eeeeeisss anak mama ni...taulah ikhmal lelaki....

aktivi wajib anakku

sayang ni bukan jambu  betullah........eissss
tengok tu bola pun nak digigitnye 
posing baik punya..heeee
anak mama yang soleh...muah
wajah kesayangan hamba..muah

HaRi JaDi AnAkKu Setahun

14/04/2010-besday anakku yang ke-setahun...dah besar dah anak mama ni...meh sini mama cium sikit muah.....sayang sangat kat anak mama ni....alhamdulillah allah memberikan ikhmal kat mama n papa..ketahuilah anakku mama n papa amat menyangyangi mu sehingga hujung nyawa mama....muah...

ni kali ke-2 ikhmal sambut besdaynya....ni sambut kat umh mak aku..tak buat besar2 pun cuma hadir adik beradik jer.....papa lah ni nak sangat sambut besday anak sampai 2 kali..papa kata biar lah adil yang pertama kita sambut kat umah maknye (gambar misssing) kali ke-2 ni kat umh mak aku...heeeee...terima kasih abang..muah sayang gila kat abang...muah....

semoga anak mama akan menjadi anak yang soleh yer sayang.....muah...mama akan berikan kasih sayang mama n papa sepenuh jiwa kami untuk ikhmal dan adik2 yer....ikhmal nak jadi abg dah....insyallah hujung bln ni adik akan lahir sayang....jadi abg long yer...

gambar ni sebenarnye dah lama dah tersimpan kat file aku ni..heee...tak ada kesempatan nak update blog...so aku updatekan juga..ni memori yang terindah buat aku dan asben .....

anak mama yang serius..heeee

anak-anak abang aku yg no.1.yang menceriakan keadaaan....

tengok tu akcik lak yang lebih2 dr ikhmal..heeee 

nyam2 sedap....sampai jilat jari......

Monday, August 2, 2010

Make Over Adik Ipar N Jadi Camera Women

Gambar lama lagi..heeeee....oklah meh aku cerita sikit...adik ipar aku bertunang bln 5 ari tu kot rasanye..haaa..dah tak indat dah...apa yang menariknye tentang cerita ni aku yang makup kan dia n jadi jurugambar walaupun lari2 sbb ikhmal ada..hee.cian tul ikhmal waktu ni ialah aku bz...dia main2 dengan makcik dia n kawan2 yang sebaya dia...cian tul anak aku waktu ni.....ni hasilnye aku makeover adik ipar aku...hee..tak delah pandai sangat pun...aku makup nipis jer...ni lah hasil tangan ku...haaa..walaupun tak seberapa tapi aku suka sangat...terasa cam aku ni di hargai oleh adik aku ni....nak nangis rasanye..haaaaaa....ni ucapan untuk adik iparku ni "Akak Doakan Semoga Hidayah Bahagia Dengan Tunang Hidayah yer Banyakkan Bersabar Tau mAs BErtunang Ni.."..diaorg tunang sekejap jer bln 2 thn depan dah nak kahwin.......bertambahlah ahli rumah makmertua ku....dan bertambahlah anak buah aku nanti heee....

Buat kek Foldant & Cup Cakes

aku buat kek foldant n cup cakes....tapi tak delah secantik orang-orang yang dah pandai yer..ni suka2 jer aku buat pun untuk adik2 ipar aku....dah lama dah aku buat ni tapi tak kesempatan nak letak kat sini...aku nak kongsi lah pegalaman aku buat kek foldant ni....baru aku tahu kek foldant ni tak leh letak dlm peti sejuk...kl kita letak nanti dia cepat berwap..pernah jg kena masa aku baut untuk adik sepupu aku dl...berwap sampai nak cair selamat diaorg kata cantik..n sedap...haaaahee..pada hal aku tgk dah tak cantik dah.....hee..
ni lak untuk adik aku nur asyikin sempena hari perkahwinan dia......kek foldant kek berperisa coklat kalu korg perasan aku teredit sampai dua nama aku tu ....sbbnye nak resize kan gambar ni jer..tapi aku gatal lak tangan nak letak nama tu tak perasan dah ada dua ..hee...save lak tu.....haaaaa

ni aku buat utntuk adik ipar aku nur hidayah sempena hari pertunangan dia....cupcakes kek coklat

Saturday, July 31, 2010

impas kembali kelahiran anakku...

Assalamualikum..lama rasanye tak update blog aku ni....maaf yer kekawan...sejak aku mengandung no.2 ni aku cibuk lah...tak sempat nak update blog ni...entri ni aku saja nak imbas kembali perjalanan hidup anak aku si ikhmal (abang long)....anak aku sekarang ni dah pandai semua benda...panjat tangga no.1,dah bercakap dlm bahasa dia...hee..bahasa jerman..perkataan pertama yang kuar dari mulutnye  "mak" bukan panggil aku tapi mak aku iaitu nenek ikhmal lah...heeeeee...nenek lah sayang bkn mak..hee..nanti paksu cemburu..sayang...macam2 ragam lah ikhmal sekarang ialah dah nak dapat adikkan tak lama lagi...gambar banyak sebenarnya tapi aku tak update...ni aje lah yang ada...muah mama sayang ikhmal,...

alamak salah steplah....mama dah lama tak update tu yg lupa tu...ikhmal 9 bln lebih