Friday, August 6, 2010

syukur alhamdulillah....

alhamdulillah...hari ini aku pergi ke hospital untuk membuat scan dengan doktor pakar sakit puan di hospital sg. buloh selangor.....aku pergi dalam pukul 8.30am....berdebar2 juga nak pergi....hanya allah saja yang tahu gelisahnye aku ialah temujanji kali ni menentukan aku boleh bersalin normal or ceasser.......sebelum berjumpa dengan doktor pakar aku kena timbang berat badan n ambil tekanan darah.......hee....nak tahu dalam masa 2 hari jer berat aku naik 2 kilo makoill susah nak turun balik ni....haaaaaa....hari rabu baru pergi ke klinik desa berat 67.4 alih2 hari ni 69 kilo haaaa...berat tak aku.....heeee.....berat anak aku kot....masa aku menunggu no giliran aku naik baik aku g sarapan dl lagi bagus....nyam222....
dalam berapa jam kemudian no giliran aku naik....ya allah berdebar2 tul aku nak pergi menuju ke bilik doktor....aku kuatkan juga semangat wajar aku ni untuk berjumpa doktor pakar....aku melangkah demi melangkah sampai ke pintu bilik...."bismillahiromanirohim"..aku menuju ke doktor...kecil jer doktor  yng merawat aku tu.....comel jer...doktor lelaki...di sebelahnye doktor pelatih dari um.......doktor arahkan aku berbaring di katil sbbnye dia nak scan, sebelum itu doktor pelatih kena buat pratikal dl dia kena rasa anak aku dulu sbbnye dia dalam ujian....baik jer budaknye...senyum jer....mesti kl dah jadi doktor betul2 dia funny orangnye....bagus dik....jgn jadi doktor sombong....dia tekan2 perut aku ialah nak rasa kedudukan anak aku....dlm dia tekan2 perut aku ...doktor pakar masuk......dia suruh doktor pelatih tu jelaskan kedudukan anak aku.......bla..bla...bla...bla.....sambil tu tangan doktor pakar buat scan kat perut aku ni.....
aduh sakit ler doktor......doktor tekan kat tempat luka aku tu...sakit sangat tapi buat muka senyum jer tapi dlm hati aku menjerit aduhhhhhhhhh......sambil dia bla....bla....bla..dengan doktor pelatih tu dia buat scan kat aku.......doktor nak tgk air ketuban aku cukup tak....akunye luka ok tak...kepala anak dah ada kat bawah....semua dia tgk....
selepas dah buat scan tu dia panggil aku duk kat meja dia.....dia terangkan kat aku pasal anak aku...alhamdulillah semuanye ok......berat anak aku ok...dah 3 kilo tu...alamak besarnye cam abgnye dulu...ikhmal dulu 3.56 kilo......air ketuban aku ok cukup...semua nye ok...jadi dia bagi aku pilihan samaada nak bersalin normal atau ceasser.....dia terang kan kebaikan normal dan ceasser......
normal..aku leh normal 80% doktor cakap lah....alhamdulillah....aku bersyukur sangat....tapi risiko nye teruk juga....aku berserah pada allah...tapi aku nak cuba normal juga....sbbnye aku nak anak ramai..heee...sedozen...haaaaa....doktor cakap suami nak masuk tak dlm bilik bersalin aku senyum...senyum pernuh kesyukuran heeee....mesti lah nak....nak..aku cakap.......dulu tak blh tapi sekarang dah boleh kat hospital sg buloh ni... amin........doktor kata bagi semangat kat awak....baiknye doktor ni.....
ceasser lak...tak leh ramai anak.....risikonye takut usus melekat...aduh bila kau dengar jer aku buat muka...heeee...takutnyeeeeeeeeee....doktor pun perasan...haaa...agaknye dlm hati dia mesti cakap..buruknye muka budak ni buat muka cam tu...heeee.....
aku buat pilihan bersalin secara normal........mudah-mudahan allah meperkenankan doa aku ni.... mudah-mudahan allah mempermudahkan aku bersalin n selamatkan anak dan aku....amin....doa2 kan aku yer kekawan.....amin......
untuk ikhmal mama sayang sangat kat ikhmal..muah......sayang sesangat....

No comments:

Post a Comment